Interjú José Gomessel!
2013. február 16. írta: Tibi5000

Interjú José Gomessel!

Sajtótájékoztató keretében mutatkozott be a sajtó képviselőinek Székesfehérváron José Gomes. Az esemény kivonatát az alábbiakban kérdezz-felelek formában közöljük.

Ittléte alatt Paulo Sousa munkáját "folytatja" majd? Beszéltek erről az elődjével?
– Paulo Sousa fantasztikus munkát végzett, nem csak a játékosokkal, a csapattal, de azzal is, ahogy a klub szervezettségét fejlesztette. Paulo elmondta nekem, mit tapasztalt itt, nyilván jobban ismeri még nálam a magyar futballt, de mondhatom, hogy nem lesz nehéz folytatni az ő munkáját, mert Paulo azóta segített, hogy idejöttem. Sokat beszéltünk, tájékoztatott, amiről kellett, ami fontos is volt, rengeteget segített a beilleszkedésben. Követni szeretném a projekt eddigi útját, de persze mindenkinek van saját véleménye, saját ideája a futballról. Én is azt fogom követni, így előfordulhat, hogy más jellegű lesz a munka, mint eddig, de sok ponton egyezik is majd az eddigiekkel – hangzott José Gomes válasza.

Paulo Sousa nem csak vezetőedző volt a Videotonnál, más területeken is közreműködött a klub életében? Ön is hasonló pozícióba érkezett, vagy "csak" vezetőedző lesz?
– Én is hasonló dolgokért leszek felelős, mint Paulo, így rálátásom lesz az akadémia működésére, a fiatalokra, én is követni fogom a teljes projektet. Teljesen átvettem Paulo feladatait.

Ez a karrierje legnagyobb kihívása? Eddig jobbára másodedzőként tevékenykedett pályafutása során.
– Dolgoztam már azért az első osztályban vezetőedzőként, de nagyon nehéz összehasonlítani a különböző állomásokat. Például a Portónál másodedzőként is hatalmas kihívás volt közreműködni, azt sem könnyű a mostani feladattal párhuzamba állítani. Azt elmondhatom, hogy jobban érzem magam egy ilyen friss kihívás előtt, vezetőedzőként biztosan ez a legnagyobb a karrierem során, hiszen nem csak a pályán kell megoldani a feladatokat. Nem lesz könnyű, de késznek érzem magam, és harcolni fogok az elképzeléseim megvalósításáért.

Voltak távozók a keretből még a nemzetközi átigazolási időszak utolsó napján is. Adja magát a kérdés, hogy lesznek-e erősítések, és hogy mennyire van szabad keze abban, hogy eldöntse, kik kerülnek a Videotonhoz.
– Elsősorban a csapat eredményeiért felelek, de persze így nekem is kell kiválasztanom a játékosokat. Nyilván nem tudjuk idehozni Messit, de az elnökség megadta nekem a lehetőséget, hogy kiválasszam a játékosokat, persze az anyagi lehetőségek függvényében. Szeretnék több magyar játékost is Fehérvárra hozni, a legjobb futballistákat akarjuk összeszedni ehhez a projekthez. Nagyon jó magyar és fiatal játékosaink vannak, őket is segíteni kell a fejlődésben. Természetesen nem kapok teljesen szabad kezet, de én vagyok a felelős elsősorban az igazolásokért.


(FOTÓK: VIDI.HU)

Milyen benyomásokat szerzett a spanyolországi edzőtábor alatt? Milyen tényezők terén kell előrelépnie a Videotonnak?
– Kivételesen szervezett védekezése van a csapatnak, de többet kell nyújtanunk akkor, amikor visszaszerezzük a labdát. Ez volt a kulcspont, amit észrevettem Spanyolországban. A támadások során több lehetőséget és több opciót kell kialakítanunk, hogy feltörhessük az ellenfelek védekezését. Azt kiemelném, hogy mindaz, amit elmondtam, abszolút nem Paulo eddigi munkája ellen szól, ő kiválóan felkészítette a csapatot. Az Európa Ligában erre a masszív, szervezett védekezésre volt szükség, a bajnokságban más kell, támadóbban kell fellépnünk. Mint már említettem, Paulo Sousa minden információt átadott, nem akartam félreérthető lenni.

Mit szól hozzá, hogy Nemanja Nikolic végül nem távozott? Az edzőtáborban lehetőséget kapott fiatalok, például Luque vagy Zsótér maradnak hosszabb távon is az első csapatnál?
– Nikolic 16 gólt szerzett 17 meccsen, az utána következőn ötöt, aztán a harmadikon hármat… Persze, hogy örülök, azt már láttam, hogy ha nincs Niko és ha nem lő gólt, problémáink vannak. A fiatalok közül nem mindenki marad az első csapatnál. Először majd velük beszélek, nem fogom elmondani, ki megy és ki marad, nem lenne fair velük szemben, ha az újságokból tudnák meg.

Visszatekintve az elmúlt 10 napra, Paulo Sousa tanácsai közül melyik volt a leghasznosabb?
– Hogy fogadjam el a Videoton ajánlatát. Paulo is elmondta, hogy ez egy komoly vállalkozás, európai kapukat lehet kinyitni általa, és szenvedéllyel beszélt a magyar focitól, a játékosokról, a Videotonról. Szerelmes lettem ebbe a projektbe.

A két frissen érkezett portugál szakember rövid bemutatkozást is tett a sajtó nyilvánossága előtt.

– Kis kluboknál kezdtem el dolgozni 22 évvel ezelőtt, az összes osztályt megjártam Portugáliában, és sok edzővel dolgozhattam együtt. Hét év után keresett meg a Benfica, ez volt az első nagy klub pályafutásom során, és kiváló tapasztalatszerzésnek bizonyult. Később vezetőedzőként is dolgozhattam, ekkor kezdtem megérteni a futball igazi problémáit, komoly tapasztalatokat gyűjtöttem, majd következett "a csapatom", az FC Porto – amely a világ legszervezettebb klubja –, újabb 5 évet követően. Itt dolgozhattam először Jesualdo Ferreirával, ő hívott oda. Nyilván senki nem tud mindent, de eleget tanultam ahhoz az évek során, hogy át tudjam venni a Videoton szakmai irányítását. Ismerem már a projektet, valamennyire már a magyar futballt is, azért jöttem ide, hogy nyerjek! Ez az én szellemiségem, meg akarom mutatni, de nem szavakban, hanem majd a pályán – mondta José Gomes péntek délelőtti nyilatkozatában.

Új segítője, Jorge Mendonca rutinos "jobbkéz". Ő is röviden felvázolta, milyen célokkal vág bele a munkába Székesfehérváron. A szakember egyébként Paulo Sousa segítőjével, Joan Carrillóval együtt dolgozik tovább asszisztensként, a spanyol tréner is marad Fehérváron.

– Mindig is másodedző voltam, 17-18 éve dolgozom, több csapatnál is megfordultam, itt is a legjobbamat akarom nyújtani, és azért jöttem ide, hogy segítsek. A csapatnak, a klub szellemiségének remek alapjai vannak, ezt kell tovább fejleszteni, ezzel is segítve a magyar futballt, hogy az magasabb szintre emelkedhessen. Egyre inkább megismerjük a csapatot, a klubot, tudjuk, hogy a fiatalok a jövőt jelenthetik a magyar foci számára is, őket is segíteni akarjuk a munkánkkal, hogy minél jobb játékossá váljanak – fogalmazott Gomes segítője.

A bejegyzés trackback címe:

https://sport-kiraly.blog.hu/api/trackback/id/tr615083095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása