Lance Armstrong vallomása Oprahnak!
2013. január 19. írta: Tibi5000

Lance Armstrong vallomása Oprahnak!

A világ egyik legjobb kerékpárosa, Lance Armstrong őszintén beszélt Oprahnak az interjújában, azért is, mert a műsorvezetőnő még az interjú legelején megkérdte Lancet, hogy csak is őszintén beszéljen.

Az interjú több mint két és fél órás volt, ahol Armstrong gyakorlatilag elmesélte tömören az egész életét.

"Nem én találtam ki ezt a kultúrát, a doppingolás kultúráját, de nem is tettem annak érdekében semmit, hogy véget vessek ennek az egésznek. Ez az én bűnöm. Hogy miért állok most ezzel elő? Jó kérdés, de nincs rá ilyen jó válaszom. Már így is késő, egy nagy hazugság volt az egész életem, egy tökéletes történet a győzelmeimmel, a csodálatos felépülésemmel. Dacos voltam, próbáltam eltüntetni a nyomokat újabb hazugságokkal"

A 90'-es évek végén kezdett el doppingolni, és elmondása szerint azért folytatta tovább a doppingolást, mert közben rákot kapott, és nem tudott uralkodni önmagán, folyamatosan nyerni akart.

"Egy zsarnok voltam, eluralkodott rajtam a nyerési vágy, és ha valaki részéről támadást észleltem, ha megvádoltak valamivel, egyből visszatámadtam, és hazugsággal vádoltam őket. Szépen lassan elveszítettem önmagamat. Hazugságból hazugságba keveredtem, egyszerűen már nem tudtam irányítani a dolgokat, és ez kihatott az életem minden területére."

Magáról a doppingolás módjáról Armstrong úgy fogalmazott, hogy olyan volt, mintha egy koktélt inna, ami EPO-ból, tesztoszteronnövelőből és vérátömlesztésből áll. "Az, hogy lecsapolták a véremet, majd néhány héttel később visszainjekciózták a szervezetembe, teljesen normális volt egy idő után, a munkám része lett. Úgy fogtam fel, mintha felfújnánk a bicikli kerekeit, vagy vizet öntenénk a frissítőkulacsba."

Oprah azt is megkérdezte tőle, nem érzi e rosszul magát, hogy ennyi embert átvert, amire ő azt válaszolta, hogy: "Nem. Ijesztő, de nem. Úgy éreztem, hogy nem csalok, mert mindenkinek megvolt a lehetősége arra, hogy doppingoljon. Azt gondoltam, hogy egyenlő feltételekkel versenyzünk."

A korábbi csapattársa, Tyler Hamilton könyvet írt, amibe többek között Armstrongról is írt. Zeniális ötletnek tartotta, hogy a "legendás" kerékpáros a kertészét bérelte fel arra, hogy kísérje őt motorral, és ha Armstrong úgy érzi kell a dopping, akkor ott van helyben. Tényleg "zseniális"...

"Minden csak tervezése kérdése volt. Akkor nem ellenőriztek minket versenyen kívül. Ma már sokkal nehezebb ezt megoldani, a nemzetközi szövetség által bevezetett biológiai útlevél például remekül működik."

Elmondása szerint utoljára 2005-ben doppingolt tehát a 2009-es Tour de France-on harmadik lett, úgy, hogy nem nyúlt tiltott szerekhez, és a 2010-es körversenyen sem, ahol a 23. helyen végzett. EPO nélkül már mégsem olyan remek?

"Ma boldogabb vagyok, mint tegnap voltam" Elég érdekes..

Azon kívül, hogy mind a hét Tour de France címét doppingolva érte el, harcol az ellen, hogy valaki is ezekhez a szerekhez nyúljon. Hát nagy a pofája, mi?

vad2istvan_belso_82.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sport-kiraly.blog.hu/api/trackback/id/tr195027504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása